Get It Now

Modernist theme

Netus et malesuada fames ac. Eget gravida cum sociis natoque penatibus et magnis.

FB. PIN. BE. INST. TW.

Marka modowa od zera

  |    |  Marka modowa od zera

Marka modowa - postawienie marki od zera

Zadanie

Zbudowanie marki modowej i wprowadzenie na rynek

Kapitał

Od 30 000 zł (zależne m.in. od przewidywanej  ilości asortymentu, ścieżek sprzedaży, sposobów pozyskania klienta finalnego)

Cel

Zbudowanie rentownej firmy modowej, która produkuje kobiecą i wygodną odzież damską

Czas

Od 3 do 6 tygodni

Koszt

Od 6500 zł

Koszty dodatkowe

Konsultacje w zakresie tworzonego asortymentu ( dobór materiałów, spójność kolekcji), wizyty w szwalni/u konstruktora, timing na wprowadzane kolekcje, itp. – pakiet 5 godzin 1000 zł.

PROBLEM

Jak to wygląda w praktyce

Dwie inwestorki i pomysłodawczynie poprosiły o stworzenie dla nich marki modowej.  Nie miały żadnego przygotowania w tym zakresie., natomiast miały pomysł,  śledziły  trendy w modzie oraz szafy pękające w szwach. Wielokrotnie, podczas pierwszego wywiadu mówiły: odzież damska, produkowana w Polsce jest byle jaka, słabej jakości albo niekobieca – bo teraz jest moda na pudełkowe, oversizowe modele. A jeśli już spełnia wysokie standardy, to jest bardzo droga. Chciały stworzyć coś kobiecego, z dobrej tkaniny, w ładnej kolorystyce i żeby nie było drogo… Miały już pomysł, co uszyć, widziały nawet tkaniny z których miały być tworzone kolekcje…
Czego nie wiedziały? J
ak to sprzedać, ani gdzie.

Po kolei okazało się także, że: nie wiedzą jak opracować kampanię marketingową i jak dotrzeć do klientek? Gdzie i jak postawić sklep on-line, jak go promować, jak budować kontent dla swojej marki, jak oszacować ceny? Skąd wziąć dobra szwalnię, gdzie produkować metki? Jak opracować kosztorys na daną kolekcję? Ba! Nie mają logotypu, drukarni, gdzie wyprodukują karton oraz bileciki z podziękowaniem, nie maja też planu i ustalonej chronologii działań w mediach społecznościowych. W ogniu kolejnych pytań wyszło także , że materiał z którego planowały uszyć sukienki, ma właściwosci utrudniające jej pranie!
Pytania się mnożyły, choć wyglądało, że pomysłodawczynie mają już gotowy pomysł na biznes!

ROZWIĄZANIE

Koncepcja działań

Przygotowanie biznesplanu, brandingu dla powstającej marki modowej (na podstawie stworzonych specjalnie dla marki modowej szablonów wartości), zaaplikowanie misji i wizji marki modowej, targetowanie klienta docelowego, badanie rynku, klarowny program w dedykowanych mediach społecznych,  opracowanie strategii współpracy z grafikiem, poligrafią i osobami zarządzającymi treściami na platformach społecznościowych marek, a także wybór wykonawcy strony internetowej  na podstawie danych i podłączenie platformy butiku sprzedającego on-line. Opracowanie ścieżek sprzedażowych ( one way selling / multi-selling ). Przygotowanie mood-boardu marki oraz hasła identyfikacji brandu.

WSPÓŁPRACA

Komentarz klientki

„Trafiłyśmy do Dagmary z polecenia, na konsultację tematyczną: jak pokazać naszą markę w mediach.. wydawało nam się, że brakuje nam tylko tego, żeby ktoś nam poukładał przekaz medialny, a dalej samo pójdzie.. Na spotkaniu okazało się, że mamy wspólny pomysł i to wszystko! Nie zbadałyśmy rynku, nie stargetowałyśmy klienta, a materiały które wybrałyśmy na sukienkę – nasz bazowy produkt! Nie nadawały się do tego, ze względów praktycznych.  Nie wiedziałyśmy też, że branding marki jest tak ważny i że bez jasno określonej wizji, nie przetrwamy na rynku nawet rok, zwłaszcza że konkurencja jest ogromna. Zdecydowałyśmy się na długofalową współpracę z Dagmarą, ponieważ dostałyśmy wszechstronne wskazówki jak „uszyć sobie biznes modowy na miarę”. Wierzymy w naszą misję ubierania kobiet i zależy nam, aby nasz projekt modowy przynosił nie tylko dochody, ale przede wszystkim satysfakcję. 

Za chwilę pierwszy asortyment zejdzie ze szwalni, a my już czujemy, że to nie będzie flirt z modą, ale związek na długie lata!”

Aga & Karola

    Newsletter